tisdag 28 september 2010

Fikonmarmelad


Fikonmarmeladen är nu åter i lager! :-)
Lite snörpligt tog min fikonmarmelad slut precis innan årets trädgårdsmässa på Taxinge Slott. Jag är givetvis glad för att den är omtyckt, men det är ju synd att behöva tacka nej till kunder som kommer och har längtat efter en egen burk...
Men nu är lagret påfyllt igen. Säsongen för färska fikon brukar vara som bäst ungefär från september till november. Nyligen fick jag tag på en laddning härligt solmogna och mycket fina fikon från Turkiet. Alla hamnade i mina grytor och det känns kul att redan i slutet av september kunna erbjuda årets skörd. :-) Just nu jobbar jag som bäst med att sätta etiketter på alla burkar, men för dig som vill ha en egen burk så är Fikonmarmeladen redan upplagd i webbutiken Välkommen med din beställning och medan du väntar på leveransen, går du förbi delikatessdisken och köper en god ost. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar